Křeč–Sklep–Amadeus–MFF KV. Cesta choreografa Michala Cabana

14. červenec 2018

Má nápady, jako kdyby nikdy nevyrostl. Jaký je ale zakladatel baletní jednotky Křeč jako otec? A nestydí se jeho děti za jeho nápady?

Díky netradiční a tvárné choreografii dostala kdysi baletní jednotka Křeč možnost podílet se na filmu Amadeus. Její zakladatel Michal Caban stál jako režisér a choreograf i za kultovními snímky Pražská pětka a Kouř. „Hlavním úkolem režiséra je obklopit se správnými lidmi, kteří to udělají za vás,“ směje se.

S bratrem Šimonem je už 22 let podepsán pod slavnostními ceremoniály filmového festivalu v Karlových Varech. „Je to adrenalin. Musíte se snažit být stejně dobrý, nebo lepší, než rok předtím. A to není jednoduché,“ prohlašuje muž, kterého prý nejvíc baví proces vzniku díla.

Jeho první pohybové číslo vzniklo při společném mytí nádobí s bratrem a bratranci. Tanec za zvuků Abby předváděli ve slipech. „Dělali jsme ho i letos, když mělo divadlo Sklep 40. výročí a měli jsme úspěch. Jen moje děti se za mne trochu styděly,“ říká Caban.

Na děti si známý režisér a ceremoniář, jak se sám nechá titulovat, snaží udělat čas. Jako otec je prý tolerantní. I proto při výchově razí zásadu: „I když jim nerozumím, tak je chápu.“ Poslechněte si celý rozhovor.

Jitka Novotná a Michal Caban
autor: Filip Lukeš
Spustit audio