Přístup k lidem dělá dobrý servis

28. srpen 2008

Jak jste spokojeni se svým autoservisem? Museli jste jej změnit? Právě na to jsme se vás ptali v naší internetové anketě, ze které jasně vyplývá, že není tak jednoduché najít dobrý autoservis, i když 40 procenta hlasujících zatím neměla ke změně servisu důvod. Dalších 39 procent už ale muselo kvůli nespokojenosti s jeho službami autoservis změnit, přičemž dalších 21 procent hlasujících už tuto změnu udělalo několikrát. Jisté je, že autoservis si většinou vybíráme podle auta.

Autosalóny nabízejí i servisní služby, takže pokud si kupujeme nový vůz, většinou automaticky jezdíme servisovat auto tam, kde jsme jej koupili. Navíc v podstatě jde hlavně jen o pravidelné servisní prohlídky, které jsou nutností, abychom neztratili záruku. Pokud ale máme starší vůz, kde je pravděpodobnost nějakého problému větší, pak je rozhodování asi trochu složitější. V České republice je totiž přes sedm tisíc autoservisů, z toho 1200 značkových, takže vyznat se mezi nimi není zrovna jednoduché. Kvalitu práce poznáme až ve chvíli, kdy je hotová, takže nejlepší je dát na doporučení. Ostatně mnozí jezdíme do servisu ke známým.

"Víceméně, kde ho koupím, tam ho i servisuji."
"Ne, já chodím do servisu ke známému a navíc to mám i blízko domovu."

Někdy člověk může mít štěstí a ten nejbližší servis nabídne i ty nejlepší služby za rozumnou cenu. Přičemž hlavním kritériem při hledání dobrého autoservisu už dávno není technické vybavení.

"Dobrý autoservis musí mít především kvalitní vedení i zaměstnance. To, že má kvalitní vybavení, považujeme jako samozřejmost, ale každou opravu přece provádí člověk," vysvětluje Josef Lhoták z České asociace pro obchodníky a opraváře.

A právě lidský faktor je rozhodující, protože technicky je laťka už hodně vysoko. Asociace každoročně vyhlašuje nejlepší autoservis v České republice, tentokrát se jím stal Autoservis Pokorný z Brna, který se zaměřuje na Renault a i podle samotné automobilky patří k nejlepším v Evropě. A i podle šéfa tohoto rodinného podniku Zdeňka Pokorného je nejdůležitější přístup k lidem.

"Můžete být vyučený čímkoliv a dělat jakékoliv řemeslo, ale pokud k němu nemáte vztah, neuděláte nic pořádně. Je to prostě o lásce k motorům."

A k tomu pak přicházejí ruku v ruce další služby. Samozřejmostí je objednávání přes internet, půjčení náhradního vozidla, ale i přesný čas konzultací přímo s mechanikem a také možnost výběru mezi originálním či neoriginálním dílem.

"V žádném případě to není problém. Pokud si zákazník přinese vlastní díl, tak my ručíme pouze za práci, nikoliv za díl samotný."

Určitým znakem dobrého servisu může být také zkušební jízda po opravě, která nepatří mezi povinnosti autoservisu. Vztah k zákazníkovi si servisy budují i dodržováním domluvených termínů. A třeba i drobným překvapením nakonec.

"Když přijímací technik řekne, že auto bude ve dvě hodiny, tak je připravené, vyčištěné a přistavené. Osobně myčku nemám rád, takže preferuji ruční mytí. Já bych do myčky svoje auto nikdy nedal, protože to je moje srdce a ublížil bych mu."

Tak ať máte i ve svém servisu štěstí na podobně smýšlející majitele a zaměstnance.

autor: evk
Spustit audio