12. ledna  2013 v 08:36  rubrika: Nepřehlédněte

Autobar test: Honda Civic 5D 2,2 i-DTEC 110 kW Executive

Honda Civic 5D - Foto: Martin Matějka

Honda Civic 5DFoto: Martin Matějka

V garáži Autobaru zaparkovala 9. generace Hondy Civic s dieselovým motorem o objemu 2,2 litru s výkonem 150 koní. Pokud si pamatujete předchozího Civica jako takového „ufona“, nový koncept se změnil k zajištění větší aerodynamiky a je kladen důraz na celkový sci-fi styl.

Do šířky narostl o 10 milimetrů a je nižší o 20 milimetrů. Na recenzi jsme dostali Hondu v nejvyšší výbavě Executive, v akční verzi ke čtyřicátému výročí Civic s cenovkou 624 000 korun. 

Největší předností jsou jízdní vlastnosti tohoto kompaktního hatchbacku. Nový Civic na silnici drží jako přilepený a cítíte, jak se kola zařezávají do asfaltu. I na sedmnácti-palcových pneumatikách s nízkým profilem byla jízda pohodlná. V interiéru se cítíte jako v kokpitu stíhačky. Futuristický koncept mezigeneračně vyzrál. 

Nechybí tu měkké plasty a přehledná přístrojová deska. A co vás také mile překvapí, je na svoji třídu opravdu veliký zavazadlový prostor s hodnotou 477 litrů. Pro srovnání, o 160 milimetrů delší Mazda 3 hatchback, má o celých 137 litrů kufr menší. 

Největším nedostatkem je určitě stísněný prostor na zadních sedadlech. Je to asi kvůli celkovému snížení auta a také velkému zavazadlovému prostoru. Neschováte tak třeba špičky bot pod přední sedadla. Na dlouhé jízdy do Chorvatska to pro cestující vzadu určitě není. 

Na předních sedadlech je ale vše v pořádku. Také se nám nelíbil hluk v kabině při vyšších rychlostech při jízdě na dálnici. A kvůli zadnímu spojleru, který je uprostřed už tak malého zadního okna, je výhled směrem dozadu omezený. 

Nejvyšší výbava Excutive zahrnuje třeba vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kameru, panoramatickou prosklenou střechu, světlomety s automatickým sklonem, kožená sedadla nebo přední a zadní parkovací senzory. Připlácí se třeba za systém pro zmírnění následků nehody s adaptivním tempomatem. 

I v tomto autě je tzv. ECO jízdní režim. U dieslových motorů pomáhá zlepšit spotřebu paliva pomocí úprav výkonu převodovky, systému klimatizace a tempomatu. Při jízdě jsem to stěží poznal. Mnohem víc vnímáte eco-režim vizuálně. 

Na digitálním displeji s údajem okamžité rychlosti, jsou po obou stranách barevné ukazatele, které se zbarvují podle toho, jak řidič šlape na plynový pedál. Tedy když pořádně „zatápí pod kotlem“, ukazatele svítí modře a když řidič jen lechtá plynový pedál, tak je celé pole zbarvené do zelena. 

Pokud zrovna nebudete převážet každý den čtyři dospělé cestující, ale jste třeba mladá rodina s malými dětmi a chcete si řízení ještě opravdu užívat, pak je Civic také pro vás. Protože sedadla se dají variabilně sklápět a zavazadlový prostor je na rozměry Civicu opravdu veliký. 

Ostatní ocení pohodlný multifunkční volant a také nízkou spotřebu jediného dieslového motoru v nabídce. Jízda mimo město s agregátem o objemu 2,2 desetiny litru s výkonem 150 koní si vyžádá 4,3 litru na sto kilometrů, pokud zrovna nemáte těžkou nohu, ale nejste ani brzdou v provozu. 

Na dálnici při rychlosti 135 km v hodině motor točí ani ne 2200 otáček a palubní počítač ukáže průměrnou spotřebu 5,5 litru na sto kilometrů. Ve městě se spotřeba nevyšplhá přes šest litrů. Na tak veliký obsah a výkon motoru opravdu dobrý výkon. 

Pozitiva:
Jízdní vlastnosti a motor
Velký zavazadlový prostor
Kvalitní interiér 

Negativa:
Málo místa pro cestující na zadních sedadlech
Omezený výhled vzad kvůli spojleru
Vyšší cena po doplnění příplatkové výbavy 

 

Motoristický magazín Martina Matějky.

Vložit na svůj web

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2019 Český rozhlas