Sládek viní za nehodu pořadatele

6. leden 2011

Konvoj 33. ročníku rallye Dakar se teď pohybuje v chilské poušti Atacama. Ještě na argentinském území však musely kvůli haváriím skončit tři české stroje. Poslední nehoda tatry Martina Kolomého navíc měla za následek vážná zranění zad pilota, ale především navigátora Jaroslava Lamače, který stále nemůže hýbat nohama.

Větší štěstí měla při nehodě posádka tatry Marka Spáčila, která vyvázla bez zranění, přestože jejich kamión metal kotrmelce. Zdravá vyvázla z nehody i dvojice Sládek–Janáček, kteří narazili ve svém hummeru ve druhé etapě do skály.

„Pořadatelé někdy vyznačí v itineráři nebezpečná místa třemi vykřičníky, ale nakonec tam nic není. Naopak varování chybělo na opravdu nebezpečném místě, kde skončilo kolem sedmi kamiónů a čtyř automobilů. My jsme bohužel byli mezi nimi. Ve 120kilometrové rychlosti jsme narazili do skály a vlastně jsme přežili jen díky kvalitnímu vozu,“ popisuje nešťastnou událost Zdeněk Sládek.

Míla Janáček po nehodě skončil v péči lékařů v nemocnici. Čím bylo zapříčiněno, že havárii odnesl víc navigátor než řidič? „Veškerý náraz šel totiž do pravé části vozu, která narazila do skály o velikosti malého stanu. Míla byl z místa nehody převezen vrtulníkem do nemocnice, ale naštěstí se nepotvrdilo zranění páteře. Ta je pouze pohmožděna, ale určitě ho čeká minimálně měsíc života s krunýřem. Závod jsme po nehodě ukončili.“

Poničený předek hummeru Zdeňka Sládka po nehodě

Pro vás to znamená, že jste si užil pouze 1,5 ostré dakarské etapy. Atmosféru závodu jste určitě už trochu nasál, takže jak se díváte na budoucí ročník rallye? Pojedete i přes tento nepříjemný zážitek? „Určitě, tato nehoda nemá vliv na naši další dakarskou účast. Polemizovat o tom, na čí straně byla větší chyba, je hloupost, protože chyba je vždy na straně řidiče. Tentokrát za to sice mohli pořadatelé, ale byli jsme to my, kdo překážku na trati přehlédl.“

Takže chcete jet rallye Dakar 2012? „To je povinnost,“ uzavírá Zdeněk Sládek.

autor: jař
Spustit audio