Dálnice D1 bude v sobotu a neděli v noci několikrát krátkodobě neprůjezdná
Neuvěřitelných deset uzavírek musejí projet řidiči na první stovce kilometrů dálnice D1. Jedna z nich dokonce v noci na sobotu a na neděli na desítky minut úplně zastaví provoz. Tentokrát nejsou připraveny objízdné trasy, protože stavba mostů v okolí 70. kilometru zastaví dopravu jen na zhruba dvacet minut a to každou noc třikrát.
Na zdržení se musí připravit všichni řidiči, kteří po D1 pojedou mezi jednou hodinou po půlnoci a zhruba pátou hodinou ranní. Tři patnáctiminutová zastavení provozu jsou na sobotu i neděli plánována ve stejných časech.
„Vždycky od jedné hodiny do čtvrt na dvě bude první uzavírka, od tři čtvrtě na tři do tří hodin druhá a od půl páté do tři čtvrtě na pět třetí,“ říká vedoucí dálničního oddělení Bernartice Pavel Holejšovský.
Podle vedoucího stavby Borka Růžka ze společnosti Colas jsou tyto čtvrthodiny bez aut bezpodmínečně nutné k tomu, aby dělníci pomocí velkého jeřábu mohli bezpečně usadit tři mostní nosníky nad dálnici.
Dálnice D1 bude během víkendu v krátkých intervalech uzavírána. O přesných časech informuje redaktorka Eva Kézrová
„V noci z pátka na sobotu budeme přibližně na kilometru 67,5 první nosník osazovat v jednu hodinu ráno. Uzávěra dálnice by měla trvat přibližně čtvrt hodiny,“ popisuje.
V sobotu se dělníci posunou o kousek dál, na zhruba 70. kilometr D1, a v neděli nad ránem vyroste nový most i tam. Protože v těchto hodinách nejezdí ani po D1 hodně aut, není připravena žádná objízdná trasa.
Pavel Holejšovský ze svých dlouholetých zkušeností odhaduje, že kolona stojících aut nebude ani z jedné strany příliš dlouhá. „Předpokládáme zhruba 1,5 až dva kilometry. Z praktických zkušeností vyvozuji, že do deseti minut by měla být kolona rozjetá a obnoven provoz v normálním režimu,“ míní.
Přesné zprávy o dění přímo na dálnici bude přinášet Zelená vlna. Vysílá nepřetržitě, v noci z Národního dopravního informačního centra. Díky tomu má podle vedoucího redakce Zelené vlny Jana Říhy takzvaně z první ruky informace o tom, kdy je dálnice průjezdná a kdy se naopak chystá její zavření.
„Zelená vlna v Národním dopravním informačním centru bude chtít říct řidičům, jak to tam vypadá, takže budeme v pravidelných časech vstupovat do vysílání Radiožurnálu,“ informuje Říha.
Zastavit v noci dálniční provoz není vždycky úplně jednoduché. I ze strany policistů to chce trochu odvahy, ale když budou řidiči pozorní, pak ani nucené zastavení v úzkých pruzích současné uzavírky nemusí znamenat problém. Policie provoz zpomalí a pak úplně zastaví. Řidiči budou mít navíc informace na dopravních portálech po celé D1.
Po osazení mostů zbývá dělníkům už jen závěrečná betonáž a do listopadu by modernizace dálnice mezi Loktem a Hořicemi měla být definitivně hotová.