Místo obchvatů mají dopravě v Pardubicích pomoci nové propojovací cesty

3. prosinec 2014

Pardubice patří mezi nejhůře průjezdná města. Ostatně řidiči se o tom mohli v uplynulém půlroce přesvědčit, stačí pár oprav silnic a doprava kolabuje. Krajské město totiž stále nemá ani jeden obchvat, i když o jejich potřebnosti mluví radnice už páté volební období.

Ovlivnit to ale nemůže. Obchvaty totiž musí zaplatit a postavit stát a ten se k tomu zatím nemá, severovýchodní i jihovýchodní varianty jsou stále jen na papíře.

Nová náměstkyně primátora Helena Dvořáčková teď přišla s návrhem ulehčit řidičům alespoň dvěma propojkami místních silnic.

Obchvaty chybí

V Pardubicích je velmi neutěšený stav dopravy. Každý řidič o tom ví. Obchvaty chybí. Je šance to vyřešit? Má nové vedení radnice plán?

„V tuto chvíli, kdy se začne stavět obchvat, my nedokážeme ovlivnit, protože nám to nepřísluší. To staví ŘSD. Dohodli jsme se v rámci koalice, že nabídneme obyvatelům Pardubic alternativu v podobě dvou místních komunikací, které by částečně dokázaly vyřešit alespoň ta nejpalčivější místa,“ říká Dvořáčková.

Obnovíme a rozříříme staré silnice

„Nejde tak úplně o nové silnice, protože komunikace tam historicky existovaly. V tuto chvíli je část z nich zničena nebo byly rozorány a styl se součástí pole. Konkrétně na té komunikace, která by měla být propojení S.K. Neumanna a Kyjevské (nemocnice), existuje doteď most, který je do této chvíle funkční.“

„Pak je druhá propojka, která je od křižovatky U Trojice k nadjezdu na Srnojedy. Tato propojka bude pouze pro osobní auta. Tam větší velikost aut nevejde, kvůli podjezdu. Existuje tam teď v majetku města polní cesta, kterou my v podstatě jen zpevníme. Potom část je tam už ta rozoraná, kde je teď pole. Budeme muset jednat s restituentem, jestli nám ten kousek prodá nebo neprodá.“

Minimálně to podle Dvořáčkové vyřeší přetíženost dvou i tří sídlišť – Čívic, Svítkova a Rosic. Tam v tuto chvíli nepsaný západní obchvat existuje. Když přijedou řidiči od Přelouče, kteří nebydlí přímo v Pardubicích, tak aby nemuseli na nadjezd Paramo, jedou třeba na Hradec nebo do Semtína, tak všichni jedou dvěma osadami, je to 10 tisíc lidí, kteří by to pocítili zcela jistě.

„Tato první propojka se, doufám, vejde do patnácti milionů korun se vším všudy. Kolik bude stát ta propojka směrem ke Kyjevské, to neumím říct, ale asi zhruba totéž,“ dodává Dvořáčková.

autor: ba
Spustit audio