Uživatelé Facebooku budou muset opět používat skutečné jméno. Prý kvůli firmám

Největší sociální síť Facebook opět zakázala používat nepravá jména a pseudonymy u soukromých profilů. Podle serveru Lupa.cz za to můžou podniky, které používají osobní účty místo firemních.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook (ilustrační foto)

Facebook (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Dělají to kvůli opatření Facebooku, který výrazně omezil zobrazování profilů firem, které si za to speciálně nezaplatí.

To znamená, že se firma a její příspěvky na facebookové zdi ukazují jen velmi malému množství uživatelů.

V případě velkých společností bez placení to jsou jen zhruba dvě procenta. Jenže pokud používají soukromé profily, jejich obsah se dostane odhadem k 15 až 30 procentům lidí a zdarma.

Výše částky, kterou firmy musí utratit, aby se jejich reklama na Facebooku zobrazovala více lidem, je různá, protože se platí za aktivitu.

„Třeba za proklik nebo za získání fanouška se částky v příznivých případech mohou pohybovat v korunách, takže celkové měsíční částky, které průměrná firma vynaloží, mohou být v tisícikorunách, ale u velkých firem jde třeba i o miliony dolarů měsíčně,“ vysvětluje publicista Daniel Dočekal.

Reklama na Facebooku je podle něj v dnešní době nutností, protože téměř každý mladý člověk tuto sociální síť používá a přidávají se i starší generace.

Konec přezdívek

Že uživatelé používají falešné jméno, Facebook pozná většinou tak, že to někdo jiný nahlásí. Když je podobných upozornění více, Facebook automaticky profil zablokuje.

V určitých případech to až poté posuzuje pracovník sociální sítě, který ale neumí česky. Podle Dočekala pak nahlášení může vyhodnotit špatně, a proto často dochází k chybám, ale i zneužití.

„Třeba v rámci politického boje v době voleb nebo v rámci současného konfliktu na Ukrajině, kdy účty lidí nebo stránky nějakých organizací té druhé strany jsou jejich protivníky záměrně nahlašovány a likvidovány,“ popisuje Dočekal.

Ve jméně na svém profilu nesmí uživatelé používat třeba symboly, čísla, tituly nebo přezdívku místo druhého křestního jména.

Facebook | Foto: Český rozhlas

Simona Bartošová, Zuzana Petráňová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme