Stížnosti seniorů vyřeší ombudsmanka. Krnov má na nový post 30 tisíc korun

Senioři z krnovského domova důchodců se nově mohou obracet na ombudsmanku. Angažovalo ji město jako zřizovatel domova kvůli sporům mezi zařízením a příbuznými klientů. Někteří si totiž loni stěžovali na kvalitu poskytovaných služeb i na nedostatečné řešení problémů. Ombudsmani už v Česku běžně působí například v nemocnicích, v domově pro seniory to ale obvyklé není.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dům pro seniory (ilustrační foto)

Dům pro seniory (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

V krnovském domově pro seniory žije momentálně 135 lidí a třeba 92letá Ludmila si zdejší pobyt pochvaluje. „Mně se žije dobře. Jsem sama na pokoji, tak jsem spokojená,“ říká seniorka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Stížnosti seniorů vyřeší ombudsmanka. Krnov má na nový post 30 tisíc korun. Podrobnosti zjišťovala Kateřina Daňková

Jenže loni na podzim to na idylu nevypadalo. Kvůli údajně nedostatečné péči a špatné stravě vznikla dokonce petice požadující odvolání ředitelky domova důchodců Hany Šutovské.

„V každém zařízení je vždy co zlepšovat. Práce s klienty i práce s personálem je vždy obtížná a s chybami se určitě potýkají všechna zařízení v republice. V momentě, kdy se na něco takového přijde, tak je to samozřejmě řešeno. Nicméně velká část těch stížností byla neoprávněná,“ brání se Šutovská.

Neustálé stížnosti ale podle místostarosty za hnutí ANO Jana Krkošky začaly škodit dobrému jménu zařízení, a tak se vedení města rozhodlo pro veřejného ochránce práv.

„Osobně jsem se tomu věnoval tři čtvrtě roku, kdy jsme individuálně hovořili s téměř každým zaměstnancem, a tohle bylo jedno z opatření, kterým jsme chtěli vyjít vstříc nezávislosti,“ vysvětluje Krkoška.

Ombudsmanka bude mít speciální schránku

S ombudsmany mají dobré zkušenosti v nemocnicích. Třeba v té krnovské působí ochránce práv déle než dva roky a ročně řeší na dvě stovky případů. Šutovská proto novinku vítá a pro ombudsmanku už zřídila speciální schránku.

„Klienti nebo rodinní příslušníci sem budou moct vhazovat své podněty. Bude tady popsaný i postup, v jakém případě se dá ombudsman využít,“ přibližuje ředitelka domova pro seniory.

Na práci ombudsmanky zatím Krnov vyčlenil 30 tisíc korun. Odměnu bude počítat podle řešených případů.

Kateřina Daňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme