Automobilka Škoda otevírá v Rusku novou výrobní linku
Česká automobilka Škoda zahajuje v ruské Kaluze kompletní výrobu Škody Octavie. Ve společném závodě tam mladoboleslavská firma montuje dohromady s německým Volkswagenem vozy už od roku 2007, teď ale začíná s plnohodnotným výrobním provozem. Společný podnik je podle zástupců koncernu největší investicí do automobilového průmyslu v Rusku vůbec.
Nová výrobní linka Škody a Volkswagenu v Kaluze startuje v době, kdy se Rusko stále potýká s důsledky finanční krize. Za uplynulý rok se automobilový trh zmenšil o padesát procent, šéf Volkswagenu v Rusku Martin Jahn je ale přesvědčený, že investice automobilky bude úspěšná.
"Rusko je potencionálně zajímavý trh, Rusko určitě jednou poroste. Otázka je, jestli za rok nebo, za dva nebo za tři. V každém případě bez výrazné přítomnosti výrobní by nebylo možné zde uspět a musíme se na takovéto investice dívat v horizontu deseti, dvaceti let"
Šéf Volkswagenu v Rusku Martin Jahn je přesvědčený, že investice bude úspěšná a bude z ní těžit i mateřský závod v Česku.
Poslechněte si rozhovor zpravodajky L. Kabrhelové se šéfem Volkswagenu v Rusku M. Jahnem
"Škodovce v Česku určitě ten závod pomůže být více konkurenceschopnou. Tady na ruském trhu modely, které budeme vyrábět v režimu plné výroby, budou pořád dostávat velké množství komponentů z České republiky."
"Hlavně je potřeba říci, že bez plné výroby v Rusku by v podstatě nebylo možné zde uspět, ať už jenom proto, že dovozní cla do Ruska jsou velmi vysoká. Budoucnost Škodovky na zahraničních trzích jako je například Rusko nebo Čína spočívá pouze v tom, že bude výrazně investovat," zdůraznil Martin Jahn.
Po Octavii by se v Kaluze postupně měly začít vyrábět i všechny další modely Škody. Letos chce mladoboleslavská automobilka prodat v Rusku 35 tisíc vozů.