Life style11. května  2017 v 10:00  

Odmítli vám reklamaci? Víme, jak se můžete bránit i bez soudu

V systému vymáhání a řešení sporů spotřebitelů máme nový institut mimosoudního vyrovnání. Kdy ho využít? - Foto: Fotobanka Pixabay

V systému vymáhání a řešení sporů spotřebitelů máme nový institut mimosoudního vyrovnání. Kdy ho využít?Foto: Fotobanka Pixabay

Od loňského roku můžete své spory řešit rychleji a taky vás to bude stát méně. Díky novele zákona o ochraně spotřebitele.

„V systému vymáhání a řešení sporů spotřebitelů máte nový institut mimosoudního vyrovnání. Každý z vás se může obrátit na konkrétního arbitra,“ říká právní poradce dTestu Miloš Borovička. Například pokud vám dřív někdo odmítl přijmout reklamaci, museli jste až k soudu. 

„Dnes už se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) nebo na některé ze spotřebitelských sdružení.“ Novela tak má spotřebitelům ulehčit a urychlit vymáhání jejich práv. Mimosoudní řešení by mělo zabrat 90 dnů, u složitějších případů (s dalšími odbornými posudky) pak maximálně 180 dnů. 

„Levnější a rychlejší celá procedura teď určitě je,“ říká Borovička. Svůj čas do sporu ale investujte úplně stejně. „K sepsání návrhu můžete použít formuláře třeba ze stránek ČOI. Není to nic složitého a nic za to ani nezaplatíte.“ 

Pořad: Poradna  |  Stanice: ČRo Dvojka
Čas vysílání: pondělí-pátek 10:05  |  Délka pořadu: 40 minut  
 

Nové články v rubrice

Sledujte nás

Příběhy posluchačů

Další nabídka

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace