Dakarský deník 11 – hodně náročný Dakar 2011

10. leden 2011

O rallye Dakar se říká, že je obrovskou výzvou, protože jde o nejtěžší motoristický závod na světě. Je totiž extrémně dlouhý a zároveň náročný. Letošní trasa měří přes 9,5 tisíce kilometrů a už teď je jasné, že pořadatelé ji postavili velmi těžkou.

Včera měla mít rallye Dakar na programu nejdelší měřenou etapu. Takovými většinou pořadatelé, jak se říká, prosejí startovní pole, aby v něm pro druhou polovinu soutěže zůstali jen ti, co na dojezd do Buenos Aires opravdu mají. Jenže když si o sobotním volném dnu udělali inventuru strojů, které dokončily prvních šest etap, zjistili, že z původních 407 startovních čísel už jich mají v závodě jen 280. Důkaz o vysoké náročnosti letošního ročníku, který opět dává soutěžícím pořádně zabrat. Těžko se chápe, proč to dobrovolně dělají a ještě za to platí velké peníze. „Je to jako droga, kterou si člověk nemůže odpustit a chce to zažít znovu. Je to nelogické, ale je to tak,“ říká Aleš Loprais.

Obecně platí, že těžké dakarské ročníky dokončí polovina a méně startujících. Ovšem pokud by vypadnutí závodníků pokračovalo tempem aktuálního 33. ročníku, mohla by do argentinského hlavního města dojet klidně jen třetina startovního pole. Proto pořadatelé zasáhli a původně královskou sedmou etapu s délkou přes šest set kilometrů zkrátili na pouhých 273.

České barvy už se před dnem volna bohužel dostaly na polovinu startujících v porovnání se začátkem soutěže. I tak jsou však naši vidět. Aleš Loprais dokonce poskočil po zopakovaném etapovém vítězství na druhé místo v hodnocení kamiónů, pětinásobný dakarský vítěz na čtyřkolce Josef Macháček ze čtvrté příčky útočí na medailové pozice. Přejme si tedy společně, aby po zbylých pět tisíc kilometrů provázelo české jezdce štěstí, ať už bojují o vavříny nebo chtějí proměnit v realitu svůj sen o dojezdu do cíle nejtěžší rallye na světě.

autor: jař
Spustit audio