České dráhy ruší v Ramzové čekárnu a výdejnu jízdenek. Cestující jsou proti

České dráhy ruší výdejnu jízdenek na zastávce Ramzová na Jesenicku. Cestovní doklad si tu lidé dnes koupí naposledy, pak už je odbaví průvodčí přímo ve vlaku. Cena zůstane stejná. Lidé tak přijdou o čekárnu i úschovnu zavazadel. České dráhy teď hledají smluvního partnera, který by cestujícím služby zajistil. Pro ně je provoz výdejny nevýhodný.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak Stadler na trati z Liberce do Jablonce nad Nisou

Vlak Stadler na trati z Liberce do Jablonce nad Nisou | Zdroj: ČTK

Eva Pavlíková cestuje vlakem poměrně často. Pravidelně jezdí na Ramzovou z Jindřichova. Pracuje tu v jednom z penzionů. Nad zprávou o uzavření nádraží se mračí. Vadí ji, že se nebude mít v dešti nebo chumelenici kam schovat.

„Já si myslím, že když je zpoždění vlaku, tak tam člověk může mrznout půl hodiny. Často tady bývá škaredě,“ vysvětluje Eva Pavlíková. Čekárnu proto bude mladá dívka hodně postrádat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na nádraží v Ramzové na Jesenicku natáčela redaktorka Andrea Švubová

Na rozdíl od samotné výdejny jízdenek. Myslí si, že nově na jízdném ušetří. „Protože jezdím kousek, takže kolikrát nebudu muset platit za jízdenky, když mě pan průvodčí nestihne,“ usmívá se cestující.

České dráhy přistoupily k rušení výdejny z ekonomických důvodů. Její provoz byl podle mluvčí Kateřiny Šubové příliš náročný: „Stanice v Ramzové je v sezóně využívána. Pochopitelně nejvíce v zimním období a pak v letních měsících. Nicméně využití pokladem v ostatních měsících je natolik nízké, že jsme se rozhodli výdejnu jízdenek uzavřít.“

Krok Českých drah ale kritizují i ostatní cestující. Robin Hayek silně pochybuje o tom, že tím společnost výrazně ušetří. „Nemyslím si, že úspora bude natolik zásadní, že by se to nějakým způsobem mělo rušit. Já si myslím, že bychom měli zůstat pro, aby to tady zůstalo otevřené z principu, že zbloudilci z kopců jsou při nepřízni počasí schopni se někde schovat, než jim přijede daný spoj.“

Kolik provoz výdejny jízdenek společně s čekárnou a úschovnou zavazadel stál, to odmítla Kateřina Šubová komentovat. Jisté je, že obě pokladní o práci nepřijdou, jen se za ní přemístí jinam.

Čekárna by se měla zachovat. ČD hledají smluvního partnera

České dráhy teď hledají smluvního partnera, který by cestujícím služby zajistil. Jedná s nimi i Marcel Šos, který by tu chtěl zkušebně od června otevřít informační centrum: „Já zatím nevím, do čeho jdu. Informační centra nejsou soběstačná. Pokud by měla být soběstačná, tak to nemůžeme nazývat informační centrum. Byl by to víceméně prodej suvenýrů. Pokud se máte primárně věnovat bezplatnému informování návštěvníků, tak musíte majoritní část toho času věnovat komunikaci s lidmi, která se nedá zpoplatnit.“

Zájemců o záchranu nádraží je ale více, mezi nimi i místní podnikatel Miroslav Jón: „Naším záměrem je provozovat toto nádražíčko tak, aby turisté, kteří dorazí, mohli po nějaké vyčerpávající túře přijít, posedět a zkonzumovat i svoje svačinky. Chceme zachovat nádraží tak, jak je. Pokoušíme se to pronajmout.“

Současně se jedná i o tom, že by se na nástupišti postavil nějaký skromný přístřešek.

Andrea Švubová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme