V České Třebové končí uzavírka tunelů pod kolejemi. Kamiony se vrátí na hlavní tahy

17. říjen 2017

Ode dneška budou průjezdné tunely pod kolejemi v České Třebové. Vede jimi silnice především k překladišti námořních kontejnerů, ale i do okolních obcí. Pardubický kraj za práce zaplatil skoro 120 milionů korun. Končí tak víc než rok trvající uzavírka.

Součástí prací nebyla jenom oprava tunelů, ale hlavně i jejich rozšíření. Se stavbou a postupným zvětšováním logistického centra se zvyšoval i objem kamionové dopravy. V úzkých tunelech nebo mezi nimi tak často vznikaly komplikované dopravní situace, kdy se nákladní auta musela navzájem pouštět a blokovala ostatní dopravu.

Stovky kamionů denně musely kvůli uzavírce jezdit přes okolní obce, kde zdevastovaly vozovku. Krajská silnice nižší třídy nebyla na takovou zátěž stavěná. Pod těžkými koly nákladních vozidel se tak z předtím průměrné vozovky stal prakticky tankodrom. Na mnoha místech se asfalt z cesty skoro vytratil, různou kamennou drtí jsou například zpevněné krajnice a jet se tam dá opravdu velmi pomalu.

Silnice na objízdné trase České Třebové je samý výmol

Bezprostředně po tom, co budou tunely pod českotřebovským nádražím otevřené, měla by začít oprava zmíněné objízdné trasy, tedy silnice od Semanína, přes hráz rybníku Hvězda až po Třebovice.

Čtěte také

Pardubický kraj zároveň chystal opatření, aby si řidiči kamionů přes Semanín cestu nezkracovali i nadále. Mohlo by je to k tomu skutečně svádět, protože časově i kilometrově by mohla být cesta přes Semanín rychlejší. Nicméně hejtmanství má v plánu různé věci. Značku zakazující nákladním autům na silnici vjezd by mohlo doplnit i „rychlovážení“, které by případného nepoctivého řidiče odhalilo. Další možností je pak například i zúžení profilu vozovky, pak by se na silnici kamiony jednoduše nevešly.

autor: zen
Spustit audio