Chybějící kvalitní silnice v Ústeckém kraji stojí ročně několik lidských životů

21. leden 2015

Na silnicích V Ústeckém kraji zemřelo za celý loňský rok při dopravních nehodách 57 lidí. Oproti roku 2013 je to nárůst o devět úmrtí. Hlavním důvodem je to, že v kraji zásadně chybí kvalitní dálkové komunikace. Vedle nevyhnutelné dostavby dálnice D8 je nutná výstavba dalších úseků rychlostní silnice R7, která vede z Prahy na Louny a Chomutov, a dále do Německa.

„Obě dostavby jsou ve fázi, kdy jsou přetrženy a jsou nahrazeny úsekem se střídavým obousměrným provozem, a to je to nejhorší co může být,“ vysvětlil problém dvou rizikových silnic v kraji vedoucí ústecké krajské dopravní policie Jiří Ušák.

Podle dlouhodobého sledování stojí například nedokončená dálnice D8 každý rok sedm lidských životů.

„Domníváme se, že když budou tyto dvě komunikace dokončeny, tak se výrazně zvedne bezpečnost provozu v celém regionu.“

Situace na dálnici D8 by se mohla zlepšit za necelé dva roky. Dálnice má být hotová na konci příštího roku. Ministerstvo dopravy ovšem musí vyřešit dva hlavní problémy.

„Důvodem jsou dva hlavní problémy při stavbě dálnice. Jedním jsou napadnutá stavební povolení a také počet víceprací,“ řekl při nedávné návštěvě sesuvu na stavbě dálnice D8 ministr dopravy Dan Ťok z hnutí ANO.

„Ještě letos má začít stavba dalšího úseku druhé problematické silnice R7. O zhruba 4 kilometry se má rozšířit stávající úsek R7 mezi Chomutovem a Bítozevsí na Lounsku. Na R7 zahájíme v letošním roce úsek Postoloprty – Bítozeves,“ potvrdil ministr Ťok.

V říjnu se mají dočkat řidiči otevření nového úseku silnice R6 mezi Lubencem a Bošovem na hranicích Ústeckého a Karlovarského kraje.

Letos má začít také například výstavba přemostění na silnici první třídy číslo 27 u Velemyšlevsi na Lounsku, nebo dostavba koridoru mezi Chomutovem a Mostem na silnici první třídy číslo 13.

Zkapacitnění silnic tak může podle dopravních policistů výrazně snížit počet mrtvých při dopravních nehodách v Ústeckém kraji.

autor: bach
Spustit audio