Mezi Opavou a Krnovem nepojedou do prosince vlaky. Trať se bude modernizovat
Mezi Opavou a Krnovem nejezdí ode dneška vlaky. Vytížená trať je ve špatném stavu, proto ji čeká modernizace. Oprava má skončit v prosinci a bude stát téměř 900 milionů korun. Cestující budou jezdit náhradními autobusy podle speciálního jízdního řádu.
České dráhy přiznávají, že zajistit náhradní autobusovou dopravu nebylo jednoduché. Ve špičkách bude potřeba až 18 autobusů, včetně nízkopodlažních. Náhradní doprava také musí navazovat na další vlaky.
Provizorní zastávky jsou navíc v některých úsecích úplně mimo nádraží, aby bylo zpoždění co nejmenší.
Mezi Opavou a Krnovem nepojedou do prosince vlaky. Trať se bude modernizovat. Podrobnosti zjišťoval Martin Knitl
„Nebudeme po dobu výluky obsluhovat konkrétně stanici Opava-západ. Jízdní řád je koncipován tak, aby lidé měli zajištěné přestupy. Snažíme se nastavit dlouhodobou výluku, která s největší pravděpodobností potrvá až do 7. prosince, tak, aby byla co nejjednodušší a nejpřijatelnější,“ dodává mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Na západním opavském nádraží také podle ní nebude zaměstnanec Českých drah ani prodej jízdenek, který se přesune k zastávce náhradní autobusové dopravy.
Součástí modernizace trati bude také oprava opavského viaduktu. Už řadu let je v havarijním stavu. Chodník na viaduktu je navíc tak úzký, že se na něm dva lidé nevyhnou a musí vstupovat do vozovky. Opravy se dočkají i další drobné stavby pod kolejemi.
Po dokončení rekonstrukce budou vlaky na trati jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Zároveň ale navždy zmizí řada technických unikátů, třeba holasovický přejezd, kde se dodnes zvedají závory ručně.