Řidiče čeká na dálnici D1 další zdržení, ve směru na Brno pojedou jedním pruhem

Na dálnici D1 mezi Loktem a Hořicemi nebudou muset od zítřka řidiči přejíždět do protisměru. Auta na Prahu už pojedou po novém povrchu. Zároveň ale začnou dělníci odstraňovat mobilní svodidla, což bude směrem na Brno znamenat jízdu v jednom pruhu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba mobilních svodidel na dálnici D1 mezi Šternovem a Psářemi

Stavba mobilních svodidel na dálnici D1 mezi Šternovem a Psářemi | Foto: Petr Jansa

Dnes naposledy řidiči pojedou ve dvou úzkých pruzích po jedné polovině dálnice. Mobilní svodidla, která oddělovala jednotlivé směry, postupně zmizela ze tří modernizovaných úseků a do středy nebudou ani na tom posledním.

Motoristé jedoucí do Brna se ale mezi Loktem a Hořicemi musí připravit na komplikace. Cesta bude v okolí 70. kilometru pomalejší než obvykle.

„Celý devítikilometrový úsek bude uzavřen do jednoho pruhu. Uzávěra se nám tedy bude zkracovat tím, jak budeme demontovat mobilní betonová svodidla, ale rozhodně kolony vznikat budou,“ upozorňuje Ivan Čásenský z Ředitelství silnic a dálnic.

Přehrát

00:00 / 00:00

O chystaných omezeních na dálnici D1 informovala redaktorka Eva Kézrová

Vzhledem k očekávanému počasí může uzavírka skončit i dříve než ve středu. Jak ale potvrdil stavbyvedoucí Borek Růžek, ani potom dělníci tento úsek dálnice D1 neopustí.

„Následně budou ve středním dělicím pásu demontována stará ocelová svodidla a dávána nová, aby mohl být provoz na začátku prosince plnohodnotně puštěn na 130kilometrovou rychlost,“ upřesňuje.

Výměnu středových svodidel dokončují dělníci také mezi Šternovem a Psářemi. V obou případech stihli letos stavbaři zmodernizovat oba jízdní pásy tak, jak jim ukládala smlouva.

Modernizace se protáhla

To se ovšem nepovedlo u Jihlavy ani u Velké Bíteše, kde se bude pokračovat na jaře. Zhotovitelská sdružení se teď přou se státem ohledně míry viny na prodloužení stavby.

U úseku Větrný Jeníkov-Jihlava zatím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) čeká na podklady od stavebního sdružení Colas a Porr. „Pokud neuznáme posunutí jako důvodné, pak odmítneme samozřejmě plnit jakékoli dodatečné nároky zhotovitele,“ říká mluvčí Jan Rýdl.

Prodloužení modernizace dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší pak určitě skončí u soudu. ŘSD už kvůli loňským průtahům připravuje podklady pro soudní řízení.

Zároveň vyhodnotilo, že pás do Brna dokončili stavbaři v termínu, byť to stihli jen o pár hodin. Podle Rýdla za tuto práci sdružení OHL ŽS a Alpine Bau penále platit nebude.

„Dodatek ke smlouvě hovoří jasně, že pokud nebude možné na tento úsek pustit dopravu po 1. listopadu, přikročíme k penalizaci 900 tisíc korun denně. Protože k poslednímu říjnu byla na tomto úseku povolená jízda v takzvaném předběžném užívání, tak důvod k penalizaci není,“ potvrzuje Rýdl.

Teď se chystají výběrová řízení na modernizaci dalších tří úseků dálnice D1. Začít se má na jaře.

Modernizace D1 | Foto: Český rozhlas

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme