Most přes vlakové nádraží v Táboře projde rekonstrukcí

2. únor 2005

Táborští zastupitelé v pondělí schválili variantu rekonstrukce mostu přes nádraží Českých drah, která předpokládá, že po něm po opravě budou moci jezdit i osobní a nákladní automobily do 3,5 tuny. Most, který je v havarijními stavu, dvě desítky let sloužil jen pro pěší a cyklisty.

Pro takzvanou těžkou variantu rekonstrukce mostu hlasovalo 17 z 27 zastupitelů. Podle starosty Františka Dědiče (ODS) bude stát 155 milionů korun. Její odpůrci však tvrdí, že investice přesáhne částku 200 milionů korun. Schvalování rekonstrukce provázela bouřlivá debata. Právě povolení motorizované dopravy do současné klidové zóny Čekanic a Blanického předměstí vzbudil několikahodinovou diskusi. Příznivci obou variant z řad veřejnosti si dokonce na jednání přinesli transparenty. Město si loni nechalo udělat průzkum veřejného mínění. Z něj vyplynulo, že 65 procent obyvatel všech městských částí si přeje zachování současné lehké varianty. Podle zastupitele Jiřího Fišera (Tábor 2002) tak ODS a ČSSD porušily koaliční smlouvu. V ní se strany zavázaly, že budou respektovat názor veřejnosti na rekonstrukci mostu. Vedení Tábora chtělo původně rozhodnutí o formě opravy přemostění odložit. Na konci roku 2004 však Správa železniční dopravní cesty poslala starostovi dopis, v němž požadovala, aby město o přemostění nádraží rozhodlo nejpozději do letošního března. České dráhy chtějí modernizovat IV. železniční koridor, jenž pod mostem vede.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio