Záruka na auto na celý život

31. srpen 2010

Nejen vzhled a image automobilky hraje při výběru vozu roli. Velmi podstatná je také cena a také spotřeba. A pokud zákazník pořád váhá, možná rozhodne záruční doba, na kterou se ho automobilky snaží lákat. Německá automobilka Opel vytahuje v tomto směru těžký kalibr - záruku na celý život!

Alespoň to tak automobilka propaguje na plakátech. Zatím jsou však psány pouze cizojazyčně - přesněji anglicky a německy. „Opel si mohl na základě pravděpodobně výsledků auditů kvality dovolit zavést na prvních nejdůležitějších trzích Evropy, což jsou pro něj Německo a Anglie, takzvanou celoživotní záruku na své automobily,“ říká zástupce značky Martin Hejral.

Pokud si tedy koupíte v Británii nebo Německu nový vůz s bleskem na chladiči, automobilka vám garantuje záruku do konce života - tedy pokud dodržíte podmínky firmy. Záruku si musíte po skončení zákonné dvouleté záruky aktivovat a každý rok obnovovat - stojí necelých 12 eur, tedy asi 300 korun. Další podmínkou je, abyste jezdili jen do autorizovaných servisů. Vše je omezeno počtem najetých kilometrů. Pro prvního majitele je limit nastavený na 160 tisíc kilometrů.

„Podle průzkumů vychází, že v Německu najede ročně osobní automobil v soukromém vlastnictví asi jedenáct tisíc kilometrů, z čehož vyplývá, že běžný zákazník by byl krytý po dobu patnácti let, než by dosáhl záručního limitu 160 tisíc kilometrů.“

Pokud chcete auto prodat s touto celoživotní zárukou, musíte to udělat vždy v průběhu prvních šesti let, kdy jej vlastníte. Limit kilometrů se pak sníží ze 160 tisíc, které platí pro prvního majitele na sto tisíc. A ještě jedna velmi důležitá informace. Od padesáti tisíc najetých kilometrů vám Opel naúčtuje spoluúčast na náhradních dílech. Čím starší a „ojetější“ vaše auto bude, tím víc budete platit. Nejméně výhodný okamžik přichází po dvanáctém roce, kdy automobilka uhradí jen čtyřicet procent ceny dílu a samozřejmě práci servisu. Forma spoluúčasti zákazníka už dál neroste až do doby, dokud auto nenajede onu zmiňovanou porci kilometrů, po kterých celoživotní záruka končí.

V Německu byla automobilka Opel napadena sdružením pro ochranu spotřebitelů, protože formulace doživotní záruka není pravdivá. Opel však na kritiku nepřistoupil a věc se dále vyvíjí.“

Přestože je ona doživotní záruka plná podmínek, jde o velmi zajímavou nabídku, která zatím nemá obdoby. Nebojí se české zastoupení značky, že si Češi začnou jezdit pro auta do Německa? A jaký to bude mít vliv na trh s ojetými opely?

Nedomníváme se, že by to mělo vliv na reexport vozů do České republiky. Co se obecně týká převodů takzvané doživotní záruky na dalšího majitele, může ji převzít pouze v období do šesti let od první registrace nového vozu, ale do maximálního kilometrového průběhu sto tisíc kilometrů. Předchozí majitel však musel plnit všechny podmínky,“ uzavírá Martin Hejral.

Opakujeme, že pokud tedy od teď natrefíte v Německu na ojetého zánovního opela, který nemá najeto víc než sto tisíc kilometrů, dostanete ho s celoživotní zárukou. Zajímavá věc, co říkáte? Jsme zvědavi, kdo další se rozhodne zaujmout nás zákazníky délkou a šířkou záruk.

autor: pek
Spustit audio