Linka právní pomoci řešila rekordní počet dotazů. Nejčastěji radí ve sporech o děti
Na Linku právní pomoci se vloni dovolalo 270 lidí, což je dvakrát víc než před dvěma lety. Bezplatnou službu provozuje nadace Naše dítě. Nejčastěji chtějí volající poradit ve sporech o děti.
„Jsou to spory po rozvodovém řízení. Hodně jich je i v rámci nesezdaných soužití,“ popsal mluvčí nadace Naše dítě Jan Cihlář.
„Většinově jsou to domácí, kdy lidi volají takřka přímo z ulice, ale na e-mail nám chodí i poměrně rozsáhlé dotazy stran mezinárodních sporů o děti,“ doplnil.
Na základě zkušeností z Linky právní pomoci nadace Naše dítě na jaře odstartuje kampaň upozorňující na negativní dopady soudních tahanic o potomky na jejich psychiku.
Linka právní pomoci poskytuje právnické rady už jedenáctým rokem. Počet 270 hovorů za rok 2015 je vůbec největší v její historii.