Modernizovaný úsek železnice z Chebu na hranici čeká elektrifikace. Německé dráhy zatím váhají
Železniční trať mezi Chebem a hranicí s Bavorskem začala fungovat v novém režimu. Umožnila to modernizace, kterou díky dotaci zajistila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
Desetikilometrový úsek se stal součástí třetího železničního koridoru v České republice. Modernizace tratě vedoucí k česko-bavorské hranici stála více než půl miliardy korun a výrazně zlepšila možnosti přeshraniční dopravy.
„Bavíme se o úseku, který je součástí třetího tranzitního železničního koridoru. Zvyšuje se třída zatížitelnosti i prostorová průchodnost. A zvyšuje se rychlost z 90 na 120, respektive na 160 kilometrů v hodině pro soupravy s výkyvnými skříněmi,“ popisuje technické vylepšení trati ředitel Stavební správy Západ SŽDC Lubor Hrubeš.
Podle něj šlo v podstatě o kompletní výměnu starých kolejí, mostů a opěrných zdí. „Vyměnil se nový železniční spodek, mosty, propustky, nový železniční svršek, nové zabezpečovací zařízení a příprava pro elektrizaci tratě,“ dodává Hrubeš.
Modernizovaný úsek bude výhodný pro tranzitní dopravu. Získá tím i regionální přeprava. Všímá si toho tajemník chebské radnice Václav Sýkora. „Každá úprava na trati je dobrá, protože bude určitě dobré dostat se rychleji na hranici,“ připomíná Sýkora.
Desetikilometrový úsek z Chebu na bavorskou hranici čeká ještě elektrifikace. Lubor Hrubeš ze SŽDC k tomu říká. „Máme připravenou dokumentaci a čekáme na německou stranu na některé technické údaje. Jsme schopni v případě souhlasu německé strany realizovat ji zhruba v letech 2018 – 2019,“ doplňuje Hrubeš.
Napojení Chebu na elektrifikovanou železniční síť v Německu by mohlo regionu pomoci v dalším rozvoji. Právě německá strana ale s podporou projektu zatím váhá. Údajně z ekonomických důvodů.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Fico vnímá ‚nevládky‘ jako konkurenci v boji o moc, podle novely je bude smět zrušit, hodnotí politolog
-
Zemřel Miroslav Macek, bývalý místopředseda ODS. Podle Klause budoval autentickou pravici
-
Náš největší dluh v EU je nepřijetí eura. V Unii cítím všeobecnou vůli ubrat regulace, říká ministr Dvořák
-
Jezdci F1 nejčastěji umírali v jiných kategoriích. Nebezpečí bylo největší před 60 lety, nezmizelo nikdy