Dostavbu D7 může zkomplikovat výkup pozemků. Louny proto nabízí majitelům jejich výměnu

3. březen 2016

Města a obce podél frekventované silnice D7 z Prahy ke státní hranici přes Louny a Chomutov, mají obavy z dalšího zdržení dostavby a rozšíření silnice. Zkomplikovat se může výkup pozemků. Navíc nové nařízení Evropské komise požaduje u desítek dopravních staveb vypracovat nový posudek vlivu na životní prostředí EIA.

Města podél frekventované silnice jsou připravena pomoci s výkupem pozemků, aby se silnice D7 dostavěla co nejdříve. Jak, vysvětluje starosta Loun Radovan Šabata z Unie pro sport a zdraví.

„Můžeme nabídnout těm lidem, kteří nechtějí přijít o svoji půdu díky D7 nějakou směnu. Protože obce i města mají nějaké pozemky a může to těm soukromníkům nabídnout.“

Postoloprty hlásí problém s výkupy pozemků pro budoucí obchvat

Zprostředkovatelem mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a majiteli pozemků jsou také nedaleké Postoloprty. Právě díky pomoci tamní radnice se podařilo vykoupit pozemek v úseku, který se má letos začít budovat. Problémy ale nastanou při stavbě obchvatu města.

„Zprostředkovali jsme jednání, to se nakonec povedlo. Ale pak je tady obchvat Postoloprt. Tam ty problémy s pozemkovým vyrovnáním budou si myslím ještě větší. Ty problémy, které se objeví, to uvidíme v následujících letech,“ vysvětluje nezávislý starosta Postoloprt Zdeněk Pištora.

Kromě výkupu pozemků mají obce i Ředitelství silnic a dálnic obavu z toho, že se kvůli nařízení Evropské komise budou u dopravních staveb znovu provádět studie vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA. Znamenalo by to zdržení dostavby D7 o dalších několik let.

D7 do Prahy? Snad v roce 2023

Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda D7 do této skupiny nepatří: „Pokud jde o tuto konkrétní stavbu, není v té skupině projektů, které jsou nejvíce ohrožené. To jsou totiž stavby, které získali posudek o vlivu na životní prostředí před vstupem do EU, jsou to tedy ty nejstarší projekty a tam D7 není.“

Zhruba čtyřkilometrový úsek zkapacitnění D7 se začne stavět letos od Postoloprt k Bítozevsi, kde se napojí na už dokončenou čtyřproudou komunikaci. S kompletní dostavbou D7 od Prahy ke státní hranici plán počítá v roce 2023.

autor: Jan Beneš
Spustit audio