Zelené vlně dávají řidiči přednost před dopravním zpravodajstvím ostatních rozhlasových stanic

28. září 2014 13:20

Zelená vlna patří k nejstarším rozhlasovým pořadům a třeba právě tento týden ukázal, že je stále potřebnější. Vždyť nebyl prakticky den, kdybychom neinformovali o nějakém zavřeném hlavním tahu, ať už plánovaně nebo vinou nehody. A to jsou zprávy, které řidiči při svých cestách potřebují.

„Informace je velice důležitá, protože pomůže vyřešit eventuální problém, který je na trase. Řídím velice často, najezdím hodně kilometrů za měsíc. Určitě, pokud je to na trase, kterou jedu, tak se snažím si hned najít trasu jinou, abych se vyhnula problémům. Pokládám dopravní zpravodajství Českého rozhlasu za to nejdůvěryhodnější a dávám mu přednost, když jsem na silnici.“

Čtěte také

Výhodou Zelené vlny Radiožurnálu je, že má velké množství zdrojů – od policejní databáze nehod přes aktuální zprávy z kamer a čidel Národního dopravního informačního centra až po samotné řidiče, kteří volají na naši bezplatnou linku 800 12 20 12. A právě díky jejich očitému svědectví mohou naši redaktoři výrazně lépe přiblížit situaci. Stejně tak to i sami řidiči, ostatně jeden z nich má pro to dokonce název.

„Je to, řekl bych kolektivní bezpečnost. Jednou upozorní někdo mě, podruhé zase já pomohu jemu. Takže je to velmi dobrá smysluplná služba.“ Která navíc i potěší. „Dneska jsem hlásil a opět jsem se dnes slyšel.“

Hlavní tahy a mimořádné události

Není ale jednoduché vybrat ze všech telefonátů, přednost mají samozřejmě informace, které se týkají hlavních tahů, kudy jezdí nejvíce aut. A pak také mimořádné události, se kterými jdou redaktoři do vysílání okamžitě i mimo pravidelné časy.

„Když se něco stane, tak to ihned hlásíte, to je výhoda. Nejdůležitější je, upozornit na nenadálou situaci. Když se hlásí, že je náledí a je čerstvá bouračka, rychlost informace je naprosto zásadní. Je to aktuální, je to hned a člověk se podle toho zařídí.“

Zelená vlna pomáhá

Přiznám se, že už léta dělám ankety s řidiči o nejrůznějších motoristických tématech, ale v poslední době se mi stále častěji stává, že díky logu na mikrofonu mě sami oslovují. „Vy jste z Radiožurnálu a ten mi hodně pomáhá, protože když je třeba na D1 komplikace, tak tam nevyrážím. Teď zase na Radiožurnálu hlásili, že je tam osmikilometrová fronta a díky tomu jsem si teď navolil do navigace, že sjedu na 56. kilometru a najedu někudy jinudy.“

Mimochodem právě proto se Zelená vlna jmenuje Zelená vlna, jak vysvětluje vedoucí redakce Jan Říha. „Volnou jízdu na semaforu znamená zelená barva, a tak to bylo i myšleno. Zelená vlna je zpravodajství, které vám má ukázat volnou cestu, tudíž řekněme několik semaforů se zelenou za sebou.“

autor: evk
Spustit audio