Řidiči na českobudějovickém sídlišti Máj musí mít pořádné svaly

20. září 2013 14:20

Parkuj jako člověk, to se lehko řekne, někdy těžko udělá. Své o tom vědí také českobudějovičtí obyvatelé, kteří bydlí na sídlišti Máj. Fotky nepochopitelně až kuriózně zaparkovaných aut, které můžete poslat do naší stejnojmenného projektu, byste lehce pořídili právě tam. A nejenom to.

„Vidíte, takto musím zabrat, abych s tím autem vůbec něco udělala, abych se vůbec mohla dostat ke svému autu. To není normální,“ rozčiluje se paní Eva z českobudějovického sídliště Vltava, pro kterou je parkování u jejího domu noční můrou. Problém je nejenom najít parkovacího místo, ale také z něho odjet. „Sem člověk přijede v půl čtvrté odpoledne a už nemá kam zaparkovat, takže se nedivím lidem, že zaparkují před auto, že dají své auto napříč. Potom, když chcete ráno odjet, musíte pět, šest aut odsunout. Šest z deseti řidičů tam dá neutrál, ale někdo tam dá jedničku a potom s autem nepohnete. Musíte tedy buď troubit a čekat, jestli vás někdo uslyší a přijde, anebo zavolat odtahovou službu, ale to jsou dvě, tři hodiny,“ upozorňuje paní Eva.

Čtěte také

Parkování znepříjemňuje život místním obyvatelům a také komplikuje čištění ulic. Navíc se podle slov vedoucí odboru veřejných statků českobudějovického magistrátu, Vladimíry Hruškové i prodraží. „Zaparkovaná vozidla nepřipustí, aby se uklidilo u obrubníku, takže se musí využívat hlavně ruční práce, která je pomalejší, pracnější a dražší. A co se týče svozu odpadu, situace je ještě horší, protože na některá místa svozová vozidla musí jezdit až několikrát za den. Musí zkoušet, jestli jsou vozidla odstraněná, aby vůbec vyvezli odpad,“ popisuje Vladimíra Hrušková.

Od roku 2009 se počet parkovacích míst na tomto sídlišti zvýšil o více než čtyři stovky. Obyvatelé této lokality se rozdělili na dva tábory. Jedni volají po dalších místech, druzí chtějí místo asfaltu zeleň. Českobudějovický magistrát nabízel další způsob, jak danou situaci vyřešit. Ten se ale nesetkal s velkým nadšením, což potvrdil i primátor Juraj Thoma.

Čtěte také

„Parkovacích míst by teoreticky mohlo být více, kdyby se stavěly parkovací domy. Stavba parkovacích domů uvnitř zástavby na sídlišti byla lidmi jednoznačně odmítnuta a stavět parkovací domy v areálu bývalých kasáren ve Čtyřech dvorech vůbec nic neřeší, protože se ukazuje, že lidí nejsou ochotní na tuto vzdálenost docházet,“ říká Juraj Thoma.

Není člověk ten, který by se zavděčil lidem všem, říká jedno z našich českých přísloví. To platí i v tomto případě. Vypadá to, že problém parkování na májském sídlišti nemá uspokojivé řešení pro všechny. Večerní boj o místo a ranní posilování bude tedy i nadále typickým projevem řidičů bydlících v této lokalitě.

Spustit audio