Zápasy hokejistů Liberce a Sparty uvidí televizní fanoušci pouze na placeném kanále

Dva hokejové kluby z extraligy se domluvily na přesunu svých domácích zápasů na placený televizní kanál. Od roku 2018 bude domácí zápasy Liberce a Sparty vysílat exkluzivně na svém sportovním kanálu O2 TV.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hokejisté Liberce (ilustrační fotografie)

Hokejisté Liberce (ilustrační fotografie) | Zdroj: ČTK

„V České republice není zvykem za tyto obsahy platit, v zahraničí je to naprosto běžné. Bylo jen otázkou času, kdo s tím přijde jako první,“ říká ředitel O2 TV David Duroň.

Televizní stanice navíc jedná o možnosti vysílat také domácí zápasy Třince. Pokaždé jde o základní část i play-off. Liberec i Sparta měly k podepsání smlouvy na televizní práva s placeným kanálem jednoduchý důvod – finance.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hokejové týmy Sparty a Liberce budou plnit rozpočty i za pomoci příjmů z placených televizních kanálů

„Tak jako v každé domácnosti platí složenky, tak každý extraligový klub má rozpočet. Pokud nebudeme schopní vygenerovat peníze, budeme klesat s kvalitou. Nebudeme schopní dotáhnout děti na zimáky, zaplatit jim trenéry. Jsou to spojené nádoby,“ myslí si předseda představenstva hokejové Sparty Petr Bříza.

Bývalý úspěšný gólman vidí jako důvod i snahu udržet kvalitu soutěže a nejlepší hráče. Má se také zamezit odchodu týmů do nadnárodních soutěží.

„Na mikrofon můžu říct, že před čtyřmi roky jsem majitele Sparty Petra Speychala úpěnlivě prosil, aby nepodlehl tlaku z KHL. Sparta tam měla skončit. Ten tlak na peníze je jednoduchý,“ nezastírá Petr Bříza.

Celky Sparty a Liberce nebyly spokojené se současným množstvím financí, které zajišťuje prodej televizních práv, a dohodly se s placenou televizí na pětileté smlouvě, a to od roku 2018. O2 TV navíc uvažuje i zlákání dalších extraligových klubů. Zápasy by chtěla vysílat exkluzivně.

„Musím přiznat, že pro nás je zajímavější model, kdy je celá liga na placeném kanále, aby to naše předplatitele donutilo si službu pořídit,“ popisuje ředitel O2 Sport Marek Kindernay.

Televize jednala aktuálně přímo s kluby, změna ale bude možná, až jim vyprší smlouva se servisní organizací BPA, která zajišťovala doteď prodej marketingových a televizních práv pro všechny extraligové celky.

Jaký bude další vývoj, není jisté, O2 TV ale nevylučuje i jednání s BPA. Generální ředitelka agentury Jana Obermajerová zatím nechtěla novou situaci moc komentovat. „Nemám se k čemu vyjadřovat. Můžeme jednat s kýmkoli, ale zatím nás nikdo neoslovil.“

Mirko Vasić, Vojtěch Man Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme