Česko 0:0 Rakousko

Některé lékárny hledají nové strategie, jak nalákat pacienty. Komoře se to nelíbí

Lékárny už nemůžou kvůli zrušeným regulačním poplatkům lákat pacienty na bonusy za recept. Řada z nich proto změnila marketingovou strategii a nabízí různé formy slev. Třeba lékárenská síť Dr. Max poskytuje 50procentní slevu seniorům a dětem. České lékárnické komoře se ale taková reklama nelíbí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lékárna (ilustrační foto)

Lékárna (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Konkurenční boj se podle České lékárnické komory přesunul z oblasti bonusů za recept do různých druhů slev na doplatek pro pacienty.

„Protože poplatky, to znamená 30 korun za recept, byly od 1. ledna tohoto roku zrušeny, zároveň došlo také ke změně zákona, který určitým způsobem zpřísnil možnost marketingu prováděného u léčiv vázaných na lékařský předpis,“ vysvětluje mluvčí komory Aleš Krebs.

Přehrát

00:00 / 00:00

Co vadí České lékárnické komoře na reklamě některých lékárenských sítí, zjišťovala redaktorka Zuzana Petráňová

Podle České lékárnické komory slibuje Dr. Max slevu 50 procent na doplatek léčiv pro děti a seniory. Podle Krebse ale taková reklama může uvést pacienta v omyl.

„Celkem pravidelně se stává, že pacienti nezískají ve skutečnosti slevu 50 procent na léčivé přípravky, respektive na doplatek tak, jak deklaruje reklama,“ tvrdí Krebs.

Lékárenský řetězec Dr. Max odmítá, že by používal nekorektní reklamu. „Protože na to upozorňujeme jak v rámci svých internetových stránek, tak i na akčních letácích a také na letácích, které byly speciálně vydány k této slevové akci. Tam se dozví to, že poskytujeme 50 procent a v případě, že to nejde, tak poskytujeme maximální možnou slevu z maximálně regulovaného doplatku,“ říká mluvčí společnosti Michal Petrov.

Pro seniory může být reklama matoucí

Na reklamu Dr. Maxe si stěžují i konkurenční lékárny. Slibují nesplnitelné, upozorňuje například vedoucí lékárnice pražské lékárny Faustův dům Iva Koubková.

„Velice nás mrzí, že se klienti lékáren dají nachytat na takovéto praktiky. Nedokážeme všem vysvětlit, že to vůbec není pravda,“ dodává Koubková.

Mluvčí řetězce s ní jednoznačně nesouhlasí a odmítá, že by ceny i po slevě byly u Dr. Maxe vyšší než jinde.

„Protože my garantujeme nejnižší možnou cenu. Jestliže si někdo jiný nastaví akční cenu, která jde pod nákupní cenu, tak to může být jen velmi dočasné opatření. Určitě to neodpovídá trvalé situaci na trhu,“ konstatuje Petrov.

Že jsou podobné marketingové praktiky matoucí, potvrdili i někteří lidé. „Všude se říká o slevách na léky, ale ono to vůbec není pravda,“ podotýká jedna ze zákaznic. „Je to takové zamlžené a těžko budeme ty slevy dešifrovávat. Nemyslím si, že ušetříme,“ doplňuje další žena.

Česká lékárnická komora pacientům doporučuje, aby se u svých lékárníků zajímali o to, jestli není jejich přípravek možné zaměnit za levnější se stejným složením a účinkem.

Zuzana Petráňová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme