Také BMW se hrne do elektroskútrů

27. červenec 2011

Před časem motocyklové oddělení BMW potvrdilo, že bude vyrábět maxiskútr. Představitelé firmy už ukázali jeho vzhled, různé technické finesy typu kamer a displejů místo zrcátek i modré pneumatiky. Přestože motorka měla klasický výfuk, byly to právě modré gumy, které mohly naznačit, že to bude motorka takzvaně přátelská k životnímu prostředí.

Je to totiž právě modrá barva, kterou dnes výrobci aut a motorek společně se zelenou používají při výrobě všech možných vozidel ohleduplnějších k životnímu prostředí. Na Conceptu C nebyla náhodou. „Koncept C je naše představa moderního, inovativního skútru. Je to pokus BMW nabídnout nejatraktivnější kombinaci mezi světem skútrů a motorek. Snažili jsme se zachovat typické vlastnosti jak pro městského přemisťovatele – tedy ovladatelnost, tak pro motorky, což je zejména jejich stabilita a zábavnost,“ říkal tehdy Peter Maier, šéf divize mobility.

O agregátu jste se od něj nedozvěděli nic než jen to, že bude na špičce svého segmentu. Zatímco u někdejšího Conceptu C firma odhalila kompletní vzhled stroje a o pohonu neřekla nic, na nedávném Motorrad Innovation Day 2011 v Mnichově se před novináři paradoxně proháněl zamaskovaný stroj – tvarů konceptu C, u kterého však lidé z BMW byli ochotni mluvit jen o jízdních projevech, nikoli o vzhledu.

Koncept BMW E-Scooter

„S tímto elektroskútrem definujeme nový segment. Je to zcela evidentně stroj z kategorie maxiskútrů, odpovídají tomu nejen jeho rozměry a váha, ale i maximální rychlost. Náš elektorskútr je jediným, který nabízí dojezd přes sto kilometrů a zvládne rychlost požadovanou na dálnicích a městských okruzích. Cílíme s ním na takzvané commutery, tedy lidi žijící v okolí velkých měst, kam se denně dopravují za prací i zábavou.“

Co dalšího se nám o elektrickém skútru podařilo zjistit? Třeba to, že hlavní funkci rámu přebírá hliníkový obal baterie. Elektromotor nespecifikovaného výkonu je za tímto obalem a hnací sílu přenáší nezvykle řemenem a následně válečkovým řetězem. Jízdní projevy mají odpovídat šestistovce. Při brzdění využívá stroj rekuperaci – v závislosti na profilu cesty tak můžete dojezd zvýšit až o pětinu, tedy na 120 km. Dobití úplně prázdných baterek neznámé kapacity bude trvat tři hodiny z běžné zásuvky.

Koncept E-Scooter bez kapotáže

To nejdůležitější, tedy kdy a za jakou cenu pustí BMW svůj elektrický maxiskútr do výroby, si zatím firma nechává pro sebe. Ještě dodejme, že BMW není první výrobce elektrického maxiskútru. Za dvě stě tisíc korun už je i v Česku k dostání americký Vectrix VX1.

autor: pek
Spustit audio