Tunelový komplex Blanka je otevřený dva měsíce. Projely jím přes 4 miliony aut

Dva měsíce od spuštění využívá pražský tunelový komplex Blanka stále více řidičů. Vyplývá to z prvních dat, která vyhodnotil pražský magistrát. Připravuje také další opatření v dopravě, která se na několika místech metropole po otevření tunelu výrazně zhoršila.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel Blanka

Tunel Blanka | Foto: Michaela Vydrová

Ve všední den zamíří do Blanky přes 60 tisíc aut. Nejvíce je využíván Brusnický tunel vedoucí od Prašného mostu na Malovanku. O víkendu projede Blankou zhruba o 20 tisíc aut méně než v pracovní dny.

Podle vedení Prahy je to jednoznačný úspěch, Blanka prý splnila to, co se od ní očekávalo - tedy že odvede další významnou část pražské dopravy pod zem.

Některým místům se na povrchu výrazně ulevilo. V Praze 7 řidiči projedou výrazně lépe po Argentinské, ulevilo se i nábřeží Ludvíka Svobody v centru a oddychla si také dříve ve špičce beznadějně ucpaná ulice Milady Horákové.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tunel Blanka dopravu v Praze na některých místech zlepšil, na jiných ale způsobil problémy. Více radní Petr Dolínek z ČSSD a Vratislav Filler ze sdružení Automat

Radikálně lepší je pak situace ve Veletržní, kde dokonce mohli ubrat jeden jízdní pruh, ze kterého se na přání tamní radnice stal pruh pro parkování rezidentů.

Naopak horší je situace na Strakonické a v okolí Vítězného náměstí. Město na základě prvních dopravních dat připravuje další opatření, které by alespoň trochu měly dopravu v těchto místech zlepšit.

U Barrandovského mostu už ve středu magistrát vyhradil nový jízdní pruh jen pro autobusy. V okolí Vítězného náměstí se zase chystají úpravy přechodů pro chodce. Jak v ulici Jugoslávských partyzánů, tak ve Svatovítské by měly vzniknout přechody řízené semafory. Do budoucna by tu pak město chtělo zbudovat podchod.

„Už dnes odesíláme dopis na Prahu 6, kde navrhujeme možnosti řešení přechodu v ulici Svatovítská. V inkriminovaném místě, kde se najíždí z Vítězného náměstí, se tvoří zácpy a zároveň to není komfortní pro chodce,“ potvrzuje pražský radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

Podle Vratislava Fillera ze sdružení Automat se metropole mohla vyvarovat problémů vzniklých po otevření Blanky tím, že by ještě před zprovozněním tunelu počet opatření na povrchu zvýšila.

„Bylo by to možné, kdyby TSK (Technická správa komunikací, pozn. red.) několik let nesabotovala přípravu těchto opatření. Byla zadána už v roce 2013, ale v průběhu roku 2014 za primátora Hudečka ani v průběhu roku 2015 se na nich příliš nepracovalo,“ upozorňuje.

„Třeba nevím, proč není světelná závora na Vychovatelně nad ulicí V Holešovičkách, kde přibylo 10 tisíc aut za den a místní jsou s tím velmi nespokojeni,“ dodává Filler.

Praha otevřela tunelový komplex Blanka po devíti letech letos v září. Od té doby ho využilo na 4,3 milionu aut.

Tunel Blanka | Foto: Český rozhlas

Simona Bartošová, Veronika Neprašová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme