Ženeva 2012: rodinné MPV Dacia Lodgy pod 250 tisíc

7. březen 2012

Automobilka Dacia opět útočí. Na ženevském autosalónu předvádí svůj nový velkoprostorový vůz s názvem Lodgy v pěti- i sedmimístné verzi. Hlavní zbraní je opět nízká cena. Toto rodinné auto sice nemá nejnovější techniku, ale nabízí vysokou užitnou hodnotu a obrovský vnitřní prostor. Nejen v době krize recept na zaručený úspěch.

Rumunská Dacia po přechodu pod křídla Renaultu představila od roku 2004 už sedm modelů, pokud počítáme i užitkové verze loganu. Její strategie nízkých cen funguje nejen ve východní Evropě, pro kterou byla zamýšlena, ale u terénního modelu Duster velmi úspěšně třeba v Německu.

Zákazníci Dacie berou auto jako spotřební zboží, takže jim nevadí, že v něm mají starší, ale osvědčenou techniku značky Renault. To samé se dá říct i o MPV Lodgy (čti lodži). Rozměry i možností pěti- a sedmimístného uspořádání se nová dacia blíží Renaultu Scénic. Přesto si představitelé obou spřátelených automobilek nemyslí, že by to mohlo prodejům scénicu ublížit.

„Podle nás nebude nová dacie kanibalizovat na scénicu, ale spíš se po ní budou dívat zákazníci, kteří hledají ojetý velkoprostorový vůz,“ říká Jitka Skaličková z českého zastoupení Renaultu a Dacie.

Nahrává tomu i rozdílná kvalita zpracování obou vozů. V modelu Lodgy se uplatnily tvrdé plasty nebo například chybí oplastování části karosérie pod bočními dveřmi. Na druhou stranu vzhled interiéru je mnohem líbivější než u prvního novodobého modelu Dacia Logan.

Na novou dacii si počkáte do léta

V Rumunsku zapracovali i na některých konstrukčních nedokonalostech, na které si zákazníci u předchozích modelů stěžovali. „Elektrické ovládání bočních oken se přesunulo z palubní desky do bočních dveří, jako je to ve většině ostatních vozidel,“ uvádí Skaličková.

Dacia Lodgy bude ve verzi pro pět nebo sedm cestujících

Použitá technika v Dacii Lodgy pochází od Renaultu. Většinou nejde o tu nejnovější, ale výjimkou je například nový benzínový turbomotor 1.2 TCe, který se objeví také pod kapotou Renaultu Clio a Mégane. Pro český trh ho doplní další tři motory. „Bude to benzínová jednašestka a také dva dieselové motory 1.5 dCi o výkonu 90 a 110 koní,“ pokračuje Skaličková.

Dacie Lodgy se letos stane nejlevnějším velkoprostorovým autem na evropském trhu. Přestože je postavena na podvozku nižší střední třídy, bude levnější než třeba další ženevská novinka Ford B-Max, který je o třídu menší.

Lodgy se na českém trhu objeví v létě. „Cena pro český trh zatím stanovena nebyla, ale byla odhalena cena pro trh evropský, 9.900 eur,“ uzavírá Jitka Skaličková. Podle zákulisních informací by se základní cena v Česku měla pohybovat okolo 230 tisíc korun.

autor: jař
Spustit audio